Tot seguint la trajectòria dels darrers anys, el grup de recerca GRACMON presenta les III Jornades Internacionals ‘l’Actualitat del Clàssic’, en coincidència amb la proposta expositiva MARTYRIUM SANCTAE EULALIAE comissariat per l’equip The Crossing Lab.
Dijous, 5 Juny de 2014
Museu Europeu d’Art Modern (MEAM) c. Barra de Ferro, 5. Barcelona [Sala Noble, 1a planta]
20,30h Inauguració de les Jornades
Sr. Jose M. Infiesta (MEAM) Dra. Mireia Freixa (UB) Marco Servadei Mognani (Curador, Itàlia) Dr. Jorge Egea (TheCrossingLab)
20,45h Ponència i concert inaugural Dr. Xavier Daufí
(UAB – Acadèmic RACBASJ)
Dos oratoris de Francesc Queralt dedicats a Santa Eulàlia
Marta Muñoz, soprano Alícia Daufí, piano
21,30h Copa de Cava i Inauguracio de les exposicions Mod-Portrait i Martyrium Sanctae Eulaliae
Divendres, 6 Juny de 2014
Fac. de Geografia i Història, UB c. Montalegre, 6. Barcelona Departament d’Història de l’Art [Seminari Ha de l’Art, 5a planta]
18h ‘More beautiful than the Victory of Samothrace’:
Sculpting a Futurist Classicism
Conferencia a càrrec de la Dra. Rosalind MacKever (University of Essex)
19h ‘El somni dels segles’: ruïna i declivi del món clàssic segons la sensibilitat decadent de la Catalunya de finals del s. XIX. Conferencia a càrrec de laDra. Irene Gras (UB)
20h El classicisme com a signe de modernitat en la indumentària al tombant del segle XX Conferencia a càrrec de laDra. Núria Aragonès (UB