Loading...

Qui som

L’ICRE és una associació sense afany de lucre regulada per la legislació continguda en el llibre III del Codi Civil Català, amb la voluntat d’esdevenir una entitat d’interès públic.

L’ICRE és una plataforma de difusió de treballs que investigadors (historiadors, escultors, comissaris d’exposicions…) estan desenvolupant entorn de l’escultura, bé sigui en relació a l’obra inscrita directament en la nostra tradició històrica, bé sigui en projectes que posin en diàleg aquesta tradició i la contemporaneïtat. Un espai on els actuals professionals, però també els joves que estan acabant la seva formació, puguin desenvolupar i compartir els seus interessos i camps de treball respectius.

Aquesta difusió ha de tenir un clar sentit internacional, per tal que les nostres produccions puguin ser conegudes arreu, però especialment en el marc europeu, espai que ens és més pròxim culturalment parlant.

La promoció que promou l’Institut ha de tenir lloc mitjançant la realització d’activitats que retornin a la societat el coneixement de l’escultura, per tal de crear un públic cultivat en l’apreciació d’aquest art tant arrelat a la nostra societat.

Per això és important que, juntament a la difusió, es realitzi una tasca de formació en paral·lel a la ja existent formació acadèmica, que la complementi i que permeti el desenvolupament dels professionals de l’àrea, en aquest doble aspecte de l’estudi i la pràctica de l’escultura.

Això doncs els nostres objectius són:

  • Difondre
  • Internacionalitzar
  • Promoure
  • Formar

en l’àmbit de l’escultura

Consulta els nostres estatuts

Junta directiva

President

Jorge Egea

Jorge Egea Izquierdo

Doctor en Belles Arts per la Universitat de Barcelona el 2005, amb la tesi doctoral Modelització, Creació i
Coneixement. Spiritus classicus.

Des de l’any 2002 ha estat professor del Departament d’Escultura de la Facultat de Belles Arts de la Universitat de Barcelona i ha treballat com a docent convidat en diverses universitats europees.

Molt actiu i present en el context internacional, la seva activitat expositiva començar el 1992, destacant, entre les mostres més rellevants en què ha participat, les que ha dut a terme a França, Itàlia, Estats Units i al Japó. Així mateix, pren part assíduament en mostres artístiques tant a Catalunya com a tot el territori espanyol.

És autor de nombroses publicacions, centrades tant en l’obra i els projectes propis com en l’estudi d’altres autors i tendències plàstiques, destacant importants projectes curacionales al voltant de l’escultura i els escultors catalans dels segles XIX i XX.

Contacte: jegea@icre.cat  Web personal

Secretari:

Enric Morera i Borrell

Cartògraf de professió, ha treballat tota la vida a diverses administracions catalanes en temes de cooperació municipal, de caire territorial, geogràfic i de mobilitat. Ha publicat diversos treballs cartogràfics i ha col·laborat en l’edició de llibres de Geografia i de Medi Ambient.

Nét de l’escultor Joan Borrell i Nicolau (1888-1951), des de fa més de quaranta anys es dedica a fer recerca sobre la vida i l’obra del seu avi, a qui no va conèixer i sobre qui la família no tenia gaire, per no dir gens, documentació. Tot aquest esforç va desembocant en petites iniciatives que ajuden a conèixer l’escultor. Fa un temps va muntar el web www.borrellnicolau.cat, on hi aboca bona part de les informacions i troballes que fa.

Ha realitzat el muntatge d’exposicions com ara la de la Casa-Museu de Sant Andreu de Llavaneres (2008) -poble on en Borrell hi va viure un temps-, o la de la Pobla de Segur (2013), d’on era originari, i a Lleida, a l’Institut d’Estudis Ilerdencs. També va col·laborar en el disseny i muntatge de l’exposició “Joan Borrell i Nicolau. Crònica de l’origen” organitzada pel Museu de Montserrat del 21 d’octubre del 2017 al 25 de febrer del 2018. Ha estat coordinador i compaginador dels catàlegs de totes aquestes exposicions.

Contacte: emorera@icre.cat

Tresorer:

Coco Guilera Roche

La seva trajectòria  personal sempre ha simultaniejat el mon de la salut i del art. 

Llicenciada en Filosofia i Lletres, especialitat Art, per l Universitat autònoma de Barcelona i formada dins del camp de la gestió hospitalària i Màrqueting  per ESADE. 

Alterna la tasca escultòrica amb tècniques de pintura sobre seda i d’estampació sobre tèxtils, dominant la tècnica de Shibori i Arashi i Ecoprint.

Ha participat amb exposicions col·lectives a Catalunya, França i Londres.

Vocals:

Cristina Rodriguez

Cristina Rodriguez-Samaniego

Professora lectora. Departament d’Història de l’Art, Universitat de Barcelona.

Membre del grup de recerca GRACMON (Universitat de Barcelona) des de 2002.

Llicenciada en Humanitats per la Universitat Pompeu Fabra el 2001.

Doctora en Història de l’Art per la Universitat de Barcelona el 2006. Imparteix Assignatures d’art modern i contemporani al Departament d’Història de l’Art de la Universitat de Barcelona.

Les Seves publicacions se centrin en l’art de finals de segle XIX i primera meitat del XX, amb 1 èmfasi especial a l’escultura, l’univers de les Acadèmies de Belles Arts i la internacionalització i transferència de patrons artístics.

Ha format part del comitè organitzador de Diverses jornades científiques, entre els quals destaquen les tres edicions de les Jornades Internacionals l’Actualitat del Clàssic (2012, 2013, 2014). També exerceix de Comissaria d’exposicions, Tant a Catalunya com a L’estranger.

Contacte: crodriguez@icre.cat Web personal

Eulàlia Monés Gresely 

Va estudiar a la Facultat de Belles Arts de la Universitat de Barcelona en l’especialitat d’escultura on va tenir com a mestre a l’escultor Jassans. L’any 1982 es va llicenciar amb reconeixement de grau. 

Professionalment ha treballat en diferents àmbits sempre relacionats amb les arts plàstiques. Com escultora, realitzant originals per a ser reproduïts en bronze per l’empresa Itálica de Esculturas de Sant Feliu de Llobregat. Com a dibuixant, en el Departament d’Art de l’Editorial d’Arts Gràfiques Busquets Gruart S.A de Sabadell i actualment i des de l’any 1998, com a professora de l’Àrea de Visual i Plàstica a secundària al Col·legi les Neus de Santa Coloma de Gramenet. 

L’any 2004 i per encàrrec de l’ajuntament de Badalona realitza l’escultura/monument de l’Equilibrista situat a la Plaça del Patí de vela del Passeig Marítim. 

Carme Sànchez Ors

Va començar la seva vida professional treballant en diverses excavacions arqueològiques, dibuixant els aixecaments topogràfics i les peces de les obres trobades a diversos jaciments talaiòtics a Mallorca, al jaciment argàric de Gatas (Turre, Almeria),  als ibèrics de Setefilla (Lora del Rio, Sevilla) i del Turó de Castellruf (Sta. M de Martorelles, Barcelona), i a la vil·la romana de Can Jofresa (Terrassa, Barcelona). Després es va interessar per la cooperació amb els ajuntaments des de l’administració pública i va entrar a treballar a la Diputació de Barcelona. Actualment és Responsable Corporativa de Protecció de dades de la mateixa Diputació. Ha publicat diversos treballs jurídics i n’és vicepresidenta de l’associació de caire estatal APEP (Asociación Profesional Española de Privacidad).

Interessada des de sempre pel mon de l’art, ha col·laborat en el muntatge d’exposicions d’escultura al Museu de Sant Andreu de Llavaneres, al Comú de Particulars de la Pobla de Segur i al Museu de Montserrat.

Vocal de l’ICRE, hi aporta la mirada jurídica i té cura de l’acompliment normatiu de les activitats.

Contacte: carmesanchezors@gmail.com

Adrián Arnau Solsona

Comença la seva formació artística el 1999 a l’Escola d’arts i oficis de Castelló.

El 2002 es trasllada a Barcelona on es llicencia en Belles Arts per la Universitat de Barcelona.

Durant els últims anys de carrera obté diferents beques de col·laboració i recerca.

El 2008 obté el Diploma d’Estudis Avançats i comença a investigar sobre l’escultura clàssica i la seva repercussió en l’escultura catalana del segle XX.

Paral·lelament a la seva carrera acadèmica, la seva tasca creativa dóna com a resultat exposicions nacionals i internacionals entre les que destaquen: Un segle d’escultura catalana (MEAM). Barcelona, 2013. Et in arcadia … A Re-embodiment of the Frieze of the Temple of Apollo Epikourios. Museum Of Classical Archaeology of Cambridge. Cambridge, 2012. Trans · formare. Lectures de la Transformació del Museu Marès. Museu Frederic Marès. Barcelona, 2012.Doppo il museo.Museo Arqueològic de Nàpols. Nàpols, 2008.

Contacte: aarnau@icre.cat Web personal

Abel Pruñonosa Asensio

Llicenciat en Belles Arts, especialitzat en escultura (UB, Barcelona) i màster en Arts Visuals i Multimèdia (UPV, València).

Escultor figuratiu sempre en recerca de nous estils plàstics. Va cursar formació en escultura hiperrealista enfocada als efectes especials, així com també un curs d’animatrònica. L’any 2013 va anar a Tokio a aprendre la tècnica de BJD (ball jointed dolls) a mans d’un reconegut mestre nipó, Honjo sensei. Abel Pruñonosa va ensenyar aquest art durant un parell d’anys a Barcelona, fins que el 2015 va desplaçar-se a Hangzhou, Xina. Allà va realitzar diverses exposicions i va participar-hi a fires d’art. Al 2016 va retornar al Maresme, on actualment té el taller i on hi treballa plenament.

Web personal